A Trend FM Monitor délutánjának vendégeként operatív igazgatónk, Németh Dominik és implementációs specialistánk, Kiss G. Imre beszélgetett a robotizáció szoftveres kihívásairól és lehetőségeiről. Az adásban két kiemelkedő megoldását mutattuk be.
Korábbi Monitor délutános beszélgetéseinken a robotizáció hardveres és üzleti oldalaira tértünk ki – de mi a helyzet a szoftverrel? Hiszen nem csak eszközt, de technológiát, teljes megoldást telepítünk, képzéssel és üzemeltetéssel együtt.
A vállalati rendszerrel együttműködve
Az adásban bemutatott egyik megoldás lehetővé teszi, hogy az automatizációs folyamat szoftveres implementálásának fázisa 6 hónapról akár pár hetesre rövidüljön. Ez az az állomás, amikor a robotrendszernek össze kell kapcsolódni az ügyfél ERP rendszerével. Ilyenkor a legégetőbb kérdés az cég részéről, hogy hogyan fog a robotrendszer a meglevő rendszerrel együttműködni.
Sőt, a következő aggodalom, hogy az implementált rendszernek gyakran vannak kihívásai, amelyeket szintén gördülékenyen kell orvosolni. Például akkor, ha bővül a vállalkozás. Ezt egy low code/no code megoldással könnyítjük meg. Ennek értelmében egyszer kell implementálni és többször másolhatóan lehet a már letelepített szoftvert alkalmazni.
Ennek nagy előnye, hogy a szoftver valamennyi gyártó nyújtotta robot megoldással képes együttműködni, és azokat könnyedén bekapcsolni a meglevő rendszerbe. Továbbá megkönnyíti a skálázhatóságót: bővítés, újabb rendszer implementálása, újabb robot bevonása esetén csak másolni kell és nem elölről kezdeni az implementálást.
Üzemeltetést támogató szoftver
Jelenleg azt tapasztaljuk, hogy a rendszerek üzemeltetése és karbantartása nincs megfelelő módon digitálisan támogatva megoldásokkal. Ennek orvoslására Magyarországra mi egy német fejlesztést hoztunk be. Ezen keresztül rendszerezve lehet látni a napi feladatokat és egyesével lehet követni a robotok file-jait:
- eszközök státuszát,
- milyen karbantartás várat magára,
- milyen eszközöket kell cserélni.
Átlátható és követhető karbantartási struktúrát nyújt, teljesen digitálisan. A karbantartás után például automatikusan generál munkalapot, amely az elvégzett munka minden részletét pontosan tartalmazza és elérhetővé teszi a karbantartó szakember és a cégvezető számára is. Mindezt könnyen kezelhető, felhasználóbarát felületen.
A beszélgetés során a két szoftveres megoldáson felül szóba került még az is, hogy mikor érzi a megrendelő a wow élményt robotizáció során, és mit is nyújt a raktári dolgozónak a robot munkatárs.
A teljes adás meghallgatható alább.