Az ACR rendszer használatával a visszaküldés komissiózási, válogatási és tárolási folyamatai jelentősen optimalizálhatók, amellyel maximalizálható a hatékonyság és szabályozható a költség is.
Tudtad, hogy az összes online rendelt termék legalább 20-30%-át visszaküldik, míg a hagyományos boltokban ez az arány csak 9%? Az általános arány még magasabb az ünnepi szezonban. A raktárad készen áll erre a visszaküldési rohamra? A visszáru nem csak több munkaerőköltséget eredményez, hanem a lassabb készletforgalom miatt magasabb készletköltséget is. Mit lehet tenni a folyamat optimalizálása érdekében?
A visszaküldés okai
Az Invesp szerint a fogyasztók leggyakrabban az alábbiak miatt küldik vissza a rendeléseket:
- sérült, vagy hibás termék,
- a termék megjelenése eltér a képektől,
- nem megfelelő terméket rendelt a vásárló.
Nem meglepő módon a legtöbb visszaküldés az ünnepi szezonban van. Az egyik legnagyobb webshop szolgáltató, a Shopify adatai szerint az ünnepi vásárlók negyede vásárol termékeket azzal a szándékkal, hogy egy későbbi időpontban visszaküldje. Legyen szó ajándékokról, amelyeket egy barát nem szeret, vagy megpróbálja visszaszerezni az ünnepi hangulat inspirálta vásárlások során elköltött pénzt. Így az e-kereskedelmi boltok találkoznak a visszaküldés legnagyobb százalékával a téli hónapokban.
Mi történik a raktárban, amikor a termékeket visszaküldenek?
A visszaküldés nagyon körülményes, mert szabálytalanul beérkező küldeményekről van szó, és a raktárba helyezés előtt minőségellenőrzést kell végezni. Általában két forgatókönyv létezik. Az első az üzletekből visszaküldött árucikkek, amelyeket negyedév végén, vagy ennél gyakrabban visszaküldenek a raktárba. A második a vásárlóktól közvetlenül érkező, főként az interneten vásárolt árucikkek napi visszaküldését jelenti.
Minél változatosabbak a készlet, annál összetettebb a folyamat. A készletet kategóriákban tárolják, többszintű rendezésben a polcokon és különböző raktári zónákban. Elképzelni is bonyolult, mennyire nagy odafigyelést igénylő, munkaigényes folyamatról van szó, és mennyi helyen csúszhat hiba a rendszerbe.
A hatékony visszaküldési folyamat azért fontos, mert ez biztosítja az áruk hatékony áramlását. A folyamat csökkenti a költségeket, értéket teremt, csökkenti a kockázatot, és teljessé teszi a termék életciklusát.
Itt jön a képbe a megmentő, az ACR
Hogyan tudják a raktárak és elosztó központok kezelni a visszaküldést, alacsonyan tartva a költségeket és hatékonyan működni?
A HAI Robotics forradalmi megoldása, az Autonomous Case-handling Robot (ACR) rendszer használatával a optimalizálható a visszaküldés. Ez csökkenti a termék polcon való tartózkodási idejét, maximalizálja a komissiózást és tárolást, valamint csökkenti a hibákat. Mindezt automatikusan, implementált és összehangoltan működő robotokkal.
Velünk dolgozva a te raktárdban is meglehet a HAI ACR helye. Vedd fel velünk a kapcsolatot, kérdezd szakértőinket, és indítsuk el a projektet együtt.